14 d’octubre 2009

Restauro mola, i a l'aigua millor no ficar-s'hi quan fa fred.

Els últims dos dies he tingut un parell de novetats a la meva vida palermitana: he començat la uni i per fi he anat a la platja!

Ahir vaig anar a la primera classe de la uni. Bé, la veritat és que el Fer (l'altre company de Barna) i jo ens vam tirar des de les 8:30 del matí buscant al nostre coordinador erasmus, amb qui hem d'acordar les assignatures que farem i amb qui encara no hem parlat, i que resulta que no torna fins divendres; i provant assignatures al tun-tun, doncs moltes de les que ens agraden es solapen amb les que hem de fer, i esto es un caos. Hem descobert que hi ha una carrera de restauro d'on podrem fer alguna assignatura més, i remenant horaris (dels quals ja han sortit 4 esborranys definitius, l'últim divendres passat) hem trobat la solució: Laboratorio 4 di Projettazione Architettonica (divendres de 8:30 a 18:30! 9h!), Laboratorio di Restauro (quasi 12h setmanals) i Teoria e Tecniche del Restauro (quasi 8h setmanals, aquesta de 1r de la carrera de restauro). Vamos, com veieu amb només 3 assignatures cobreixo com 6 de les nostres (yujuuu!).
Ahir ja vem tenir lab de restauro, i vaig tenir una sort increïble, perquè vaig ser l'única erasmus que va poder entrar al grup del profe més guay (i també més dur...), d'aquests que els apassiona el tema i es cabrejen a classe parlant de projectes mal fets. Els altres erasmus són tots a l'altra classe! Vam tenir ja una bona intro de l'assignatura per part del profe, de la qual em vaig enterar de bastant, tot i que acabo amb mal de cap d'haver de concentrar-me tant en el que diu, i no puc prendre apunts a la vegada! A sobre quan es posa més informal, explicant temes pràctics de l'assignatura, anècdotes o similars no capisco niente. Però piano piano. Ja he conegut a algun company a qui puc preguntar dubtes al final de la classe. M'encantaaaa!
Ja faré fotos de la uni, perquè s'ha de dir que tot i que amb molts espais mal aprofitats (ja de projecte) és bastant guapa. I l'única del campus a la que no es veuen els rodons!

I avui, com només tenia classe a primera hora (1h de teoria de lab de restauro) i feia bon dia he pensat que podríem anar a la platja, que no volia que comencés la tardor sense anar-hi! S'hi han apuntat el Jose (medicina, Granada) i el Ricardo (medicina, Lisboa), i hem tirat cap a Mondello, un poblet a mitja hora on hi ha la platja més propera (a Palermo només hi ha port i algun passeig marítim directament sobre el mar). La putada ha sigut quan de cop ha canviat el temps, i quan anàvem a agafar el bus a començat a tapar-se i a bufar el vent... i aquí ara ja quan es tapa fa fresca! Hem arribat a Mondello, guapíssim, la platja deserta (a punt de ploure què vols!)... i com l'aigua estava calenteta ens hi hem ficat de cap! Quan hem sortit evidentment hem agafat fred però bueno, ens hem banyat!
Tornant a Palermo ens ha pillat la de dios, que aquí quan comença a ploure cau tot de cop, i ens hem refugiat a una gelateria (ja tots xops) a menjar el meu primer gelat sicilià! (sí, increïble però cert, en dues setmanes i mitja encara no m'havia menjat cap gelat...) Boníssim!
El divertit d'anar amb aquests dos ha sigut que l'idioma que tenim en comú és l'italià, prou castellà tot el sant dia!

[El Ricardo i jo disfrutant del gelat, ben molls!]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada